Blog

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 133.

Beast of the Dominions ufundowane

14-05-2012 07:35
13
Komentarze: 0
W działach: Fantastyka
Gramelowe Beast of the Dominions zostało ufundowane z wykorzystaniem serwisu IndieGoGo na 30 dni przed upływem terminu zbiórki. Jeśli zbierze jeszcze 250$ dostaniemy dodatkowy rozdział.

Beasts of Dominions

25-04-2012 09:05
18
Komentarze: 1
W działach: RPG, Fantastyka
Beasts of Dominions
Gramel próbuje swoich sił na IndieGoGo. Beasts of Dominions można wspierać przez najbliższe 49 dni. Do zebrania jest łącznie kwota 500$, co wydaje się całkiem realne.

Opowieściogry

28-02-2012 14:09
7
Komentarze: 0
W działach: Fantastyka, RPG, Zwiastuny
Opowieściogry
Istotą różnic jest właśnie przeniesienie ciężaru gry z "Mojej Postać" na "Naszą Opowieść". Z tej filozofii wynika też podstawowa, wyróżniająca większość storygames cecha: tworzenie fabuły, rola normalnie przypisana MG, zostaje w jakimś stopniu rozdzielona między wszystkich uczestników. W skrajnym przypadach w ogóle nie ma prowadzącego, a każdy przy stole ma takie samo prawo do narracji. Więcej na blogu SIX

The Burning Wheel Gold za darmo

17-01-2012 08:00
8
Komentarze: 4
W działach: RPG
The Burning Wheel Gold można ściągnąć za darmo. A przynajmniej pierwsze 74 strony (trzon mechaniki). Szukać tutaj: DriveThruRPG.

Rafał Olszak w szpitalu

16-01-2012 22:40
47
Komentarze: 0
W działach: RPG
Info: cyfrografia.pl/rafalolszakwszpitalu.html W ramach odchamiania fandomu proponuję koledze wydawcy złożyć życzenia szybkiego powrotu do zdrowia. Ja w każdym razie życzę (bez ironii). [Komentarze profilaktycznie wyłączone, żeby mi jad na klawiaturę nie wyciekał]

Do: Pilgrims of the Flying Temple - A Storytelling Game

12-07-2011 22:54
12
Komentarze: 0
W działach: Fantastyka
Po raz kolejny przedruk z mojego bloga. Dla zainteresowanych istotna informacja - od jutra (13.07.2011) na moim blogu można ściągnąć dokument Quick Play and Reference, przetłumaczony i zamieszczony za zgodą autora. Do: Pilgrims of the Flying Temple zrobiło na Kickstarterze furorę. Wielokrotnie przekroczono kwotę zbiórki, a o ufundowaniu projektu wiadomo było praktycznie od samego początku. Zdecydowanie Danielowi Solisowi, autorowi projektu, udało się przeprowadzić bardzo udaną akcję marketingową. Co kryje się za tym tytułem?  Gra polegająca na tworzeniu opowieści. Celowo nie używam tu sformu...

CSI w RPG

03-07-2011 12:45
22
Komentarze: 3
W działach: Fantastyka, RPG
Po raz kolejny przedruk z mojego bloga SIX. Tym razem tylko z nieco ponad jednodniowym opóźnieniem. Dziś jako wpis materiał odgrzebany na dysku. Osiadła już na nim gruba warstwa zero-jedynkowego kurzu, ale po zainteresowaniu materiałem o mechanice na sesjach detektywistycznych postanowiłem go odrestaurować i dokończyć. Zapraszam do czytania. Istnieje pewna grupa graczy, która lubi sesje detektywistyczne. Sam mam kilku takich znajomych, którzy chcieli zgrać sesję w klimacie serialu NCIS. O ile dobrze ich zrozumiałem interesowały ich zarówno kryminalne zagadki, jak i przepychanki między agencj...

Fate 3: Monastyr

29-06-2011 10:52
22
Komentarze: 6
W działach: RPG
Ponownie blogowy przedruk (z trzydniowym opóźnieniem). Miłej lektury. Zbliża się druga edycja Monastyru. Ta gra cieszyła się zawsze moim sentymentem i po dzień dzisiejszy mam ochotę wrócić do Dominium. Nie wiem jak dokładnie będzie wyglądała nowa edycja, ale na tyle na ile się orientuję mechanika będzie działała stosunkowo podobnie do swojej poprzedniczki. Ta, choć miała swoje plusy, nie szczególnie pasuje mi do stylu gry jaki ostatnio uprawiam. Nie pasowała mi też za specjalnie do świata jaki wykreował Ignacy Trzewiczek. Zachwycił mnie Monastyr taki jaki był w Pamiętnikach. Taki jaki był na...

Testy na sesji detektywistycznej

21-06-2011 12:20
42
Komentarze: 11
W działach: RPG
Testy na sesji detektywistycznej
Przesłuchanie. Typ spod ciemnej gwiazdy opowiada swoją wersję zdarzeń. Gracze słuchają. Pada pytanie: mówi prawdę? Rzut. Kostki toczą się po stole. Jeśli test się powiedzie sprawa jest jasna. A co jeśli nie? Najczęstszym błędem jest zła interpretacja intencji testu. W takiej sytuacji test nie odpowiada na pytanie, czy postać kłamie, czy nie. Nie może, bo właśnie niepowodzenie musiałoby oznaczać, że postać błędnie zinterpretowała to co widzi, ale gracz uzyskałby informację, na której mu zależało. Skoro test nie wyszedł, a MG mówi że postać nie kłamie, więc albo jest odwrotnie, albo... Nie t...

Poradnikowa asymetria

09-05-2011 08:54
38
Komentarze: 16
W działach: RPG
Poradnikowa asymetria
Wcześniej opublikowano na blogu SIX. Sytuacja: bohater niezależny prosi o przekazanie zdobytych w śledztwie informacji. Rozwiązanie 1: Gracz: "To moja postać mówi mu wszystko co wiemy." Rozwiązanie 2: Gracz: "Dobrze spożytkowaliśmy twoje pieniądze. Najpierw udaliśmy się pod wskazany adres. Nikogo nie było, ale klucz leżał pod wycieraczką. Potraktowaliśmy to jako zaproszenie..." Potrafisz odpowiedzieć na pytanie, która z tych form poprowadzenia gry jest lepsza? Jeśli tak, to gratuluję odwagi lub wiary we własną nieomylność. Dla mnie to zbyt mało informacji, by podjąć dobrą decyzję. Dlaczego?...